بساز بدوز بپز

زندگی یک کدبانو

بساز بدوز بپز

زندگی یک کدبانو

آموزش طرز تهیه عدس پلو مجلسی و خوشمزه با گوشت و کشمش و پیاز داغ

طرز تهیه عدس پلو

دستور غذایی عدس پلو به این شکل است که در ابتدا عدس پاک کرده و شسته شده را در آب ریخته و روی  حرارت قرار می دهیم تا بیزدبرای امتحان می توانید با قاشق از عدسها بخورید اگر پخته بود برنج را شسته می افزاییم طوری که یک بند انگشت روی برنج و غدس آب باشد.البته بعضی ها دوست ندارند رنگ عدس پلو آنها تیره باشد در این صورت آب عدس  را خالی کرده بعد برنج را می ریزیم .سپس نمک و روغن را به غذا می  افزاییم و مقداری پودر دارچین روی آن می پاشیم و می گذاریم تا آبش تبخیر شود و دم بگذارید. 

 برای تهیه مواد روی عدس پلو ، گوشت چرخ کرده و نمک را با یک فنجان آب و مقداری کمی روغن می پزیم و کمی تفت می دهیم.لازم به ذکر است که کشمش ها یک ربع داخل آب قرار داده تا خیس شوند، سپس آبکش می کنیم و در ماهیتابه تفت می دهیم. کمی از عدس پلو را با زعفران مخلوط  می کنیم و سپس پلوی زعفرانی را با پیاز داغ ، گوشت چرخ کرده و کشمش نموده  و هنگام سرو برای تزیین و طعم بهتر روی عدس پلو می ریزیم.

بهتر است بدانید که برای تهیه عدس پلو برای تعداد نفرات بیشتر به ازای هر نفر ۱۰۰ گرم برنج و میزان عدس یک سوم میزان برنج است.

ایده برای تزیین عدس پلو

عدس پلو با مرغ,عدس پلو با خرما,ر با گوشت چرخ کرده, adas polo

تزیین عدس پلو با عدس های پخته شده و گوشت های قلقلی و خوشمزه

عدس پلو با مرغ,عدس پلو با خرما,ر با گوشت چرخ کرده,عدس پلو بدون گوشت

تزیین عدس پلو به شکل گل سه رنگ با گوشت و  پلو زعفرانی

آموزش طرز تهیه عدس پلو مجلسی و خوشمزه با گوشت و کشمش و پیاز داغ

آموزش طرز تهیه دسر مخصوص کاپوچینو خوشمزه خانگی با پودر آماده

طرز تهیه دسر کاپوچینو

در ابتدا برای تهیه دسر کاپوچینو باید زرده و سفیده یک عدد تخم مرغ را از هم جدا کنیم زرده را در کاسه ای  ریخته و سفیده را جدا بگذارید تخم مرغ دیگر را شکسته و به زرده اضافه نماییدسپس شیر را اضافه نمایید و بعد قهوه را و در انتها شکر را روی مواد ریخته و با همزن حسابی به هم بزنید .مواد را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید با حرارت ملایم  به طور مرتب مواد را بهم بزنید تا داغ شود اما به جوش نیاید و همان طور بدون جوش آمدن غلیظ شود.

یعنی هم زدن را ادامه می دهیم .

 کیک اسفنجی ساده , طرز تهیه کیک اسفنجی ساده خوشمزه , کیک اسفنجی ساده و سریع با فر

وقتی مواد غلیظ شد موارد را از روی حرارت بر داشته و پودر ژلاتین را اضافه می کنیم  و هم می زنیم تا حل شود مواد بدست آمده را در چند عد فنجان یا بستنی خوری یا هر ظرفی که برای سرو در نظر دارید می ریزیم و صبر می کنیم تا در خارج از یخچال در مکانی که خنک است خودش را بگیرد سپس سفیده ای که کنار گذاشته بودیم را با همزن آنقدر می زنیم تا سفت شود و به خامه می افزاییم و مجددا با همزن می زنیم تا فرم گرفته شود.مواد را روی دسر کاپوچینو می ریزیم و با دارچین و شکلات یا پودر کاکائو تزیین می نماییم و  سرو می کنیم .

دسر کاپوچینو چیست , دسر کاپوچینو تورابیکا,دسر کاپوچینو آماده,دسر کاپوچینو گو دی,دسر کاپوچینو بسته ای

آموزش طرز تهیه دسر مخصوص کاپوچینو خوشمزه خانگی با پودر آماده